Våre tjenester
Enten du ønsker å redusere fraktkostnader, optimalisere flyt eller få bedre kontroll – har vi løsningen. Med skreddersydd rådgivning, smart teknologi og lang erfaring finner vi veien som passer deg. Effektivt, bærekraftig og trygt.
Tjenester
Betaler du mer enn nødvendig?
Fraktavtaler er ofte komplekse, med tilleggsavgifter og ekstrakostnader som skal kontrolleres, og som det fort kan være vanskelig å ha oversikt over. Vi er spesialist innen logistikk, supplyc chain og innkjøp av frakttjenester. La oss hjelpe deg.
Fraktanskaffelse
Fraktkostnader er en betydelig del av bedriftens økonomi. Reduserte fraktkostnader gir direkte utslag på bunnlinjen til bedriften. 20 prosent besparelse på bedriftens bunnlinje kan gjøre stor forskjell i kroner og øre for mange bedrifter. Hvorfor betale mer enn nødvendig?
Tilbakemeldinger fra kunder viser at de er meget fornøyd med besparelsene dette gir dem, men er vel så fornøyd over hva det frigir av interne ressurser og tidsbruk.
TopLogic er uavhengige spesialister på innkjøp av frakttjenester som hjelper deg, gjennom analyse, anbudsrunde og sluttforhandlinger, til å finne den beste løsningen. Og tar betalt kun ut fra hva du sparer.


Fakturakontroll – Freight Cost Control (FCC)
Hvordan vet du at du betaler rett pris? Fraktfakturaer er ofte komplekse, med tilleggsavgifter og ekstrakostnader som skal kontrolleres uansett om det gjelder innenlandsfrakt eller større prosjekttransporteringer.
De å granske disse kostnadene kan være tidkrevende, samtidig som det er vanskelig å ha oversikt over avtalte kostnader. Ofte tas det stikkprøver, som kun ser på deler av den totale fraktkostnaden. Omfatter fakturaene større mengde sendinger kreves mer effektive verktøy for å ha full kontroll. Med store volum kan selv små avvik på sendingsnivå raskt utgjøre store beløp på årsbasis.
Toplogics egenutviklede fakturakontroll gjør denne jobben for deg. Du får kundetilpassede løsninger basert på bedriftens behov, krav og ønsker. Alt fra løsninger tilpasset mindre foretak, til helautomatiske løsninger for større aktører integrert mot bedriftens systemer.
Resultatet fra fakturakontrollen legger også grunnlaget for fremtidig beslutningsinformasjon. I tillegg til å generere rapporter som underlag for daglig operativ drift og strategiske valg.
No cure – No pay!
Gjennom nøye utarbeidede tidsplaner, analyseres bedriftens nåsituasjon. justerer og forbedrer og lager forslag til transportavtaler og anbud. Deretter bistår vi i forhandlingsrunder, lager sluttrapport og bistår i oppfølging. Differansen, og dermed kostnadsbesparelsen, fremgår i sluttrapporten og danner grunnlaget for honorar. Og hvis det viser seg at det ikke gir noen besparelse, betyr det at det ikke blir noen kostnader for bedriften.
Sparer du ikke – betaler du ikke, men da har du også fått bekreftet at du har de beste mulige betingelsene på dine fraktavtaler!


Priskalkulator
Finn raskt og enkelt optimal transportpris. Toplogics priskalkulator tar utgangspunkt i de eksisterende avtalene du har med dine transportleverandører.
Viser ofte at kunder velger dyrere frakttjenester enn nødvendig. Ofte utfra gamle vaner, dårlige rutiner – Eller for å spare tid.
TopLogics priskalkulator bruker data fra bedriftens avtalefestede prislister med valgte transportleverandører. Med dette som grunnlag er det enkelt å velge riktig transportør og produkt til gitt destinasjon, godstype og størrelse – Med til en hver tid optimal pris. Raskt, enkelt og kostnadseffektivt.
Toplogic metoden
Se steg-for-steg visualisering av vår arbeidsmetode
